כל הדרכים הטובות להדברות של חולדות

רציתי לעדכן אתכם שכרגע חזרתי ממכון עזריאלי והמצב בכבישים הוא גרוע מאד, הנהגים נוהגים בצורה מסוכנת וחייבים לעשות משהו בכל הקשור לתרבות הנהיגה הישראלית. אני שוקל לבצע הדברה בבית ועל זה אני רוצה לדבר במאמר!

איך מדברים חולדות חולדות?

חולדות הן זן מסוים של מכרסמים. הן דומות לעכברים, אך גדולות מהם בהרבה, והן מוכרות גם בשם "עכברוש". רובנו לא נתקלים בחולדות בחיי היומיום, אך באזורים רבים בארץ ניתן למצוא חולדות רבות, בעיקר באזורים שיש בהם בעיות בניקוז הביוב וכדומה. ישנם שני סוגים נפוצים של חולדות – חולדת החוף וחולדה מצויה. החולדות נמצאות בעיקר באזורי מישור החוף והשפלה, אולם למעשה ניתן למצוא אותן במקומות רבים אחרים בארץ. החולדות הן בעלי חיים חכמים במיוחד – יש להן כושר ניווט מעולה והן בעלות זיכרון ארוך טווח. החולדות גם מסוגלות לטפס באופן יעיל ביותר על כל דבר, ולכן לא נדיר למצוא חולדות גם בדירות גבוהות מעל הקרקע. החולדות לא מסתפקות בשהות ברחובות, אלא פעמים רבות נכנסות בדרכים שונות גם לדירות פרטיות. מיותר לציין שהימצאות של חולדות בבית אינה דבר נעים כלל. החולדות לא אסטטיות ומפריעות מאד, אך האסטטיקה היא העניין השולי – החולדות מביאות איתן חיידקים, מחלות ולכלוך רב, ונשיכה של חולדה עלולה להיות מסוכנת מאד. לכן, אם מגלים בבית חולדה, יש לפעול במהירות על מנת ללכוד אותה או להדביר אותה. הדבר חשוב עוד יותר כאשר ישנם ילדים בבית, אשר מועדים מאד לנשיכה של חולדה.

לכידת חולדות

הדברות

פורמולת הדברה

לכידה של חולדות יכולה להיעשות באופן עצמאי. ניתן לרכוש מלכודות מתאימות לחולדות ולהציב אותן במקומות אסטרטגיים, מקומות שבהם החולדה עוברת ועשויה להתפתות להיכנס למלכודת. עם זאת, מומלץ לעיתים לקרוא לאדם מקצועי על מנת שילכוד את החולדה, על מנת שיוכל גם לשחרר אותה או להרוג אותה, בהתאם לצורך. ברוב העיריות ישנה מחלקה שתפקידה לטפל במפגעים תברואתיים שונים, ולכידה של חולדות ודומיהן היא אחד מתחומי העיסוק של מחלקות אלה. לכידה של חולדות מתאימה רק למקרים שבהם הופעתה של החולדה היא הופעה בודדת וחריגה. אולם כאשר הופעת החולדות הופכת לקבועה, או שמוצאים יותר מחולדה אחת, יש לפעול באופן דרסטי יותר. 

הדברת חולדות 

הדברת חולדות אינה יכולה להיעשות באופן עצמאי בשום פנים ואופן. חומרי ההדברה המיועדים לחולדות הם חומרים מסוכנים מאד גם לבני אדם, ולכן חשוב מאד לערוך את ההדברה רק על ידי מדביר מקצועי. בעבר נעשה שימוש ברעל חזק, אשר פגע בחולדות באופן מידי לאחר שאכלו אותו. אך עם השנים למדו החולדות לקשר את הכאבים והמוות עם הרעל, ונמנעו מלאכול אותו. לכן כיום קיים רעל ייחודי, אשר פעולתו מושהית, כך שהחולדות מתות למעשה רק כיומיים או שלושה לאחר שאכלו מן הרעל. אמנם, באופן זה לא נפטרים מן החולדות באופן מיידי, אולם זהו פתרון יעיל לאורך זמן, מפני שהחולדות אינן מקשרות בין האוכל שאכלו לרעל הממית אותן, וכך אינן נמנעות מלהתקרב אליו. כדאי מאד להתייעץ עם מדביר מקצועי לגבי השהות בבית בתקופת ההדברה.

לסיכום, הדברות של חולדות נעשות רק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ואסור לבצע אותם בעצמכם. הדברות של חולדות נעשות רק על חולדה אחת, מעל לזה זה פשוט לא יעיל.

קראו על מדבירים בביטחון

לבסוף, הנה סרטון שיסביר לכם קצת על הדברה ירוקה: